صحبتهای یکی از سنگ صبوران  مدارس با مدیر آموزش و پرورش استان

وارده به یزدفردا :
جناب آقای باغستانی
مدیر کل  آموزش وپرورش استان یزد
سلام علیکم
قبل از این که وارد اصل مطلب شوم پیشاپیش از این که مصدع اوقات شما شدم عذر خواهی میکنم راستش را بگم من زیاد اهل نامه نگاری نیستم و در چندین سالی که مدیرهستم همیشه اعتقاد داشتم که بیان مشکلات دردی را دوا نمی کند چرا که مسئولین از مشکلات مطلع بوده ولی همتی برای رفع آن وجود نداردمشکلاتی از قبیل تبعیض،بی عدالتی آموزشی،باند بازی،واگذاری کارها به افراد غیر کارشناس بیشتر انتخابها یا جناحیند و یارابطه ایی بگذریم حالا که در آستانه باز نشستگی هستم ودیگر گفتن آنها لزومی ندارد. چهارشنبه یکی ا روزهای تابستان اتفاقی برایم افتاد که مرا مجبور کرد این چند خط را برای شما بنویسم نمیدانم چه نامی برای این نوشته انتخاب کنم دل نوشته ،غم نوشته،خاطرات دیدم همه این اسامی را در بر میگیرد بگذرم و بهتر است اصل مطلب رابیان کنم .
همانطور که مستحضرید تابستان فصل استراحت برای دبیران و فصل سردر گمی برای مدیران چرا که انبوه کارهای خارج از شرح وظایف بر دوش ما که همه ی آنهاتبدیل به کار اصلی ما شده که انجام ندادن ویا تاخیر آنها توبیخ ما را به دنبال دارد.
اکثر مدارس فاقد دفتر دار و خدمتگزار رسمی میباشند و خدمتگزار شرکتی هم در پایان خرداد ماه قرار داد آن لغو و دیگر به مدارس نمی آیند حال یک روز کاری ما در ماه تیر:ابتد ا در بدو ورود درب آموزشگاه را باز و بعد به نظافت دفتر و محل کار خود میپردازیم و بعد با سیر ارباب رجوع که یا ثبت نام دارنند یا اعتراض به نمرات و یا درخواست پرونده و یا همکاران جهت بررسی اعتراض مراجعه نمودنند و...و مدیر و معاون با این همه ارباب رجوع و کار انباشته.
اداره ناحیه هم بخشنامه کرده در ماه تیر و مرداد مدیران باید خودشان جهت دریافت نامه به اداره مراجعه کنند و مشکل من مربوط به همین مسئله میباشد اداره ناحیه بخشنامه بازنشستگی پیش از موعد را فرستاده و بعلت تعطیلی 2روزه از طرف دولت ما موفق به دریافت آن نشدیم و وقتی برای گرفتن نامه مراجعه کردم همزمان با روز کاری مدرسه بود سیر ارباب رجوع ،کار نظافتی آموزشگاه و اطلاع دادن به دبیران که خود به علت تعطیلی هر کدام در جای حضور داشتند وبهمین علت نتوانستم به موقع پاسخ نامه را بدهم وقتی نامه را به اداره بردم کارشناس مربوطه نامه را تحویل نگرفتند و گفتند وقتش گذشته.
مانده بودم  بعد این همه کار روزانه و دست تنها چرا این پاسخ را دریافت میکنم.
 آقای "باغستانی" اداره کوتاهی خود و کارشناسان را به گردن مدیر میاندازد ،اولیا از مدیر توقع دارند ،همکاران از مدیر توقع دارنندواقعا شما به بگید چه کار باید انجام بدیم .
ما در مدارس همه کار بجز رهبری ،نظارت ،برنامه ریزی،هماهنگی انجام میدهیم . در طی این مدت کاریم امورات دفتری از قبیل ثبت نام ،تنظیم لیست ،ثبت نمرات،تطبیق و کنترل نمرات و نظافت آموزشگاه را انجام داده و هیچ اعتراضی نداشتم و لی موقعی که نامه رسانی را هم به من محول کردنند و نتوانستم به موقع وظیفه محوله را انجام دهم و مورد بازخواست قرار گرفتم از عملکرد خود پشیمانم جناب آقای مدیر جایگاه ما مدیران در آموزش پرورش کجاست که همه از ما طبکارنند و ما نباید از هیچ کس طلبکار باشیم پس بهتر است نام مدیران را به سنگ صبوران مدارس تغییر بدیم درپایان از خداوند متعال برای شما توفیق روز افزون را مسئلت دارم.ببخشید که نمیتوانم مشخصات خود را بطور کامل برایتان ذکر کنم چون تمام امکانات ناحیه جهت تخریب من بسیج میشوند مطمئن باشید که تمامی موضوعات فوق الذکر با واقعیت تطبیق دارد و بررسی آن کاری بس آسان. باتشکر
مدیر یکی از مدارس دخترانه ناحیه یک یزد

یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا